شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس سابق کمیته مخابرات مجلس:

تولید محتوا یکی از الزامات اینترنت پاک است

صادق زاده

سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳:۰۰


به گفته رییس سابق کمیته مخابرات مجلس، برای رسیدن به ایده اینترنت پاک باید علاوه بر استفاده از مکانیزم فیلترینگ، در زمینه تولید محتوای مناسب در این شبکه فعال باشیم.

وایمکس نیوز - رمضانعلی صادق زاده با اشاره به اینکه طرح اینترنت پاک از نظر تئوری ایده بسیار خوبی است، گفت: برای تحقق این ایده باید در زمینه محتوایی اقدامات جامعی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی شبکه‌ای گسترده از اطلاعات است، افزود: تهاجم فرهنگی زمانی صورت می گیرد که محتوای فرهنگی وجود نداشته باشد.
صادق زاده با اشاره به اینکه قوانین و مقررات برای تحقق این ایده به چند قسمت تقسیم می شود، گفت: کمیته مصادیق فیلترینگ در دولت هشتم، دستورالعمل ساماندهی سایت‌ها و وبلاگ‌ها در دولت نهم و جرایم رایانه ای در این زمینه می‌تواند مستقیم و غیر مستقیم کارایی داشته باشد و از آن می شود به عنوان مکانیزمی برای تحقق طرح اینترنت پاک کمک گرفت.
وی با بیان اینکه دراین زمینه، تولید محتوا باید مورد تاکید قرار بگیرد، افزود: برای داشتن دولت الکترونیکی و ارایه خدمات در این مسیر باید روی این مقوله توجه کافی صورت بگیرد.
وی گفت: البته فقط نباید به تولید محتوای تولید شده در داخل کشور توجه شود بلکه باید روی محتوای تولید شده خارجی که دراختیار کاربران ایرانی قرار می گیرد، ساماندهی های لازم صورت گیرد.
 

 منبع: موبنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو